سمبکالاه

سمبکالاه(رزم موحدین)استان بوشهر sambkalah

سمبکالاه

سمبکالاه(رزم موحدین)استان بوشهر sambkalah

سمبکالاه

آشنای با سبک اصیل سمبکالاه
هنر رزمی سمبکالاه توسط استاد س.ا.میر یوسفی در سال 1359 هجری شمسی ساخته شده.هنر رزمی سمبکالاه در عین حال که ورزشی رزمی و خشن می باشد دارای ویژگی های آرامش بخش نیز هست. این ورزش ترکیبی از 12 سبک رزمی و فنون مختص به خود را آموزش می دهد که دارای فرم های زیبا و قدرتمند علمی و عملی است و همچنین به نیروی درونی و ذاتی انسان نیز معتقد بوده و به آن می پردازد.هنر رزمی سمبکالاه در بین ورزشهای رزمی جهان بیشترین فنون را داراست و به همین دلیل زمان طی کردن مراحل آن طولانی بوده و به نوعی در طول زندگی می توان همیشه آموخت.این ورزش برای کودک، جوان و پیر ، افراد چاق و لاغر، بلند قد و کوتاه قد فرقی نداشته و همه می توانند قسمتی از آن را بیاموزند.سمبکالاه دارای فنون خاصی است که باعث شادابی جسم، تقویت بنیه و جوان تر ماندن می گردد.استاد میریوسفی سازنده و مبتکر سبک می گویند : اجرای فنون سمبکالاه بدن را نرم و سخت، آرام و سریع، ساکن و متحرک، مدافع و مهاجم و شاداب می گرداند و انسان را به ذات پاک خود، ادغام به محیط و درک زندگی می رساند.با اجرای صحیح سمبکالاه انسان در رسیدن به درجات بالای روحی و روانی نیز موفق می شود.

قدرت

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱ ب.ظ

قدرت 

 


******************************************  

متداولترین موضوع در تمامی ورزشهای رزمی قدرت است. اینکه قدرت را بنهایی استفاده کردم بدان علت است که قدرت در ورزش رزمی مفاهیم خاصی دارد، مثلآ قدرت بدنی مثل بلند کردن وزنه یا استقامت در مقابل حملات حریف...قدرت ضره برای نفوذ یا فقط اعملا قدرت یا هردو... و مثالهایی دیگر از این قبیل که باز در مواردی بستگی به وزن و شرایط فیزیکی بدن دارد.
توضیح و باز کردن این مطالب وقت و زمان زیادی میبرد چون هرکدام از مفاهیم فوق در حالت و شرایط خاص بطریق متفاوتی از یکدیگر بیان و اجرا میشوند. مثلآ اگر یک ضربهء دیت عادی و ساده مستقیم را در نظر بگیرید با توجه به حریف و شرایط محیطی و شرایط فیزیکی خود باید ببینید ضربه شما چیست و چه اثری باید روی حریف داشته‌باشد. آیا با ضربه میخواهید حریف بدون آسیب پرت شود، یا بدون پرت شدن ضربه مانند گلوله سربی در بدنش نفوذ کند و آسیب زیادی به او برساند یا تلفیقی از حالات گفته شده. (البته این موارد را فقط بطور خلاصه و اجمالی بیان نمودم و تا همین مقدار نیز اکتفا میکنم...در صورت ایجاد ابیهام و یا روشن شدن برخی حالات در قسمت نظرات سوال مطرح گردد)
شاید با عقل جور نباشد که چطور حالت فوق میتواند اتفاق بیافتد ولی همانطور که گفته شد این تنها گوشه‌ای از دنیای پر رمز و راز رزمی است که فقط با تجربه و بصورت عملی بدست میآید.
  

******************************************  

در سمبکالاه بدلیل گستردگی از لحاظ تکنیکی و رعایت اصول علمی و عملی در حرکات، تمامی حالات ممکنه در شرایط مختلف رعایت شده و در غالب تکنیکها گنجانده شده. سمبکالاه‌کار در طول دوره‌های تمرین متوجه ضربات و تکنیکهایی میشود که مشابه آنرا چندبار در رده‌های پایینتر دیده و با یک تفاوت کوچک فرم ظاهری در جای دیگر دوباره آورده شده، اما اگر دقت کند متوجه میشود با یک تغییر کوچک محرک ضیبه از قسمتی به قسمت دیگر جابجا میشود یا... در کل نوع شروع، فرود، ایجاد و یا.... ضربه با تغییر کرده است.
از لحاظ تمرینات بدنی در رشد عضلانی بدن نیز تمامی حالات در نظر گرفته شده‌اند. از بزرگترین  و مهمترین ماهیچه های بدن گرفته تا ماهیچه‌های ریز مچ دست، انگشتان، کمر، لگن و... که تمامی این عضلات، هماهنگ و بدون توقف در بدن رشد میکنند.
در زیر عکسهایی از بنیانگذار سمبکالاه استاد س.ا.میریوسفی گنجانده شده. 


         

نظرات  (۱)

  • علی آذرکشت
  • سلام آشنایی با وبلاگ شما افتخار است برای گروه ما؛
                                                                 چنانچه مایل به تبادل لینک هستید در خدمتیم
    پاسخ:
    با سلام شمارا با نام  move
    کانون فرهنگی هنری شاه خراسان لینگ شدید
    سمبکالاه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی