سمبکالاه

سمبکالاه(رزم موحدین)استان بوشهر sambkalah

سمبکالاه

سمبکالاه(رزم موحدین)استان بوشهر sambkalah

سمبکالاه

آشنای با سبک اصیل سمبکالاه
هنر رزمی سمبکالاه توسط استاد س.ا.میر یوسفی در سال 1359 هجری شمسی ساخته شده.هنر رزمی سمبکالاه در عین حال که ورزشی رزمی و خشن می باشد دارای ویژگی های آرامش بخش نیز هست. این ورزش ترکیبی از 12 سبک رزمی و فنون مختص به خود را آموزش می دهد که دارای فرم های زیبا و قدرتمند علمی و عملی است و همچنین به نیروی درونی و ذاتی انسان نیز معتقد بوده و به آن می پردازد.هنر رزمی سمبکالاه در بین ورزشهای رزمی جهان بیشترین فنون را داراست و به همین دلیل زمان طی کردن مراحل آن طولانی بوده و به نوعی در طول زندگی می توان همیشه آموخت.این ورزش برای کودک، جوان و پیر ، افراد چاق و لاغر، بلند قد و کوتاه قد فرقی نداشته و همه می توانند قسمتی از آن را بیاموزند.سمبکالاه دارای فنون خاصی است که باعث شادابی جسم، تقویت بنیه و جوان تر ماندن می گردد.استاد میریوسفی سازنده و مبتکر سبک می گویند : اجرای فنون سمبکالاه بدن را نرم و سخت، آرام و سریع، ساکن و متحرک، مدافع و مهاجم و شاداب می گرداند و انسان را به ذات پاک خود، ادغام به محیط و درک زندگی می رساند.با اجرای صحیح سمبکالاه انسان در رسیدن به درجات بالای روحی و روانی نیز موفق می شود.

علل کار در شرایط طبیعی و محیطها باز

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۱۵ ق.ظ

علل کار در شرایط طبیعی و محیطها باز 

 

 

 

 

******************************************  

علت بیان این مطلب جواب دادن به سوالات برخی افراد است که  "چرا سمبکالاه‌کارها در بیرون از سالن و محیطهای باز تمرین میکنند؟"  و عده‌ای نیز با تفکر اشتباه علت و علل غیر معقول برای این کارها بیان میدارند و هدف از بین بردن این افکار است.
شرایط باز و محیط آزاد چند ویژگی برای تمرین ورزش رمی دارد که در زیر به بیان آنها خواهم پرداخت.
  

******************************************  

یک رزمیکار خوب کسی است که در تمام شرایط آماده رزم باشد و با یک تغییر کوچک در محیط از تواناییهایش کاسته نشود.

یک رزمیکار خوب کسی است که در شرایط سخت محیطی (هوای سرد یا گرم، بارش برف یا باران، وزیدن باد و طوفان و...) بتواند از تمام توانش در رزم استفاده کند.

رزم به معنای جنگ است و حقیقتش تاکنون هیچ جنگ واقعیی را ندیده‌ام که داخل سالن انجام شود یا دو طرف جنگ بگویند مثلآ چون هوا سرد است برویم داخل سالن و کنار بخاری بجنگیم.

شرایط طبیعی و سخت نتنها باعث بالا بردن استقامت در فرد میشود بلکه او را در مقابل دیگر سختیها چه در رزم و چه در زندگی روزمره مقاوم میکند.

شراط طبیعی یعنی حقیقت محیط اطرافمان و جنگ و رزم حقیقی شرایط حقیقی میطلبد و فرد باید خود را در این شرایط آماده کند.

محیط باز باعث چند پیشرفت فیزیکی و بدنی میشود:
1-استفاده از هوای آزاد و باز برای تقویت ریه‌ها و عملکرد بهتر فکر.
2-مقاوم شدن بدن در برابر سرما و گرما.
3-استفاده از نور مستقیم خورشید و تقویت عضلات و مخصوصآ استخوانها.
و.....

و به دلایل فوق و برخی علل دیگر میتوان فهمید علت اینکه ورزشهای سنتی، اصیل و قدیمی رزمی در فضای باز تمرین میشده‌اند نه در محیطهای بسته. 

 

 

نظرات  (۲)

با سلام و عرض ادب.ممنون از پاسخی که دادین و ممنون از اینکه به وب ما هم سر زدین. در مورد بخش اول از پاسختون باید بگم که بیشترین هماهنگی عصب و عضله در رشته ورزشی ایروبیک وجود دارد.چون این سیستم تمرینی دارای حرکات زنجیره وار و بصورت پویا و همراه با موزیک میباشد.بهترین نوع تمرین برای تمامی رزمی کاران،حرکات ایروبیک کاراته است که در هماهنگ ساختن عصب و عضله نقش بسیار زیادی دارد.موسس این ایروبیک کاراته یک ایرانی بنام سید مرتضی خوشی است.ایشون مربی بنده هستند.میتونین در مورد این روش تمرینی تحقیق کنین.اما در بخش دوم حرفاتون گفتین که استاد تون یک کلیپ دارن درسته بنده این کلیپ رو دیدم.ولی استاد در کلیپشون یه تعداد حرکات رزمی رو اجرا میکنند.و این در هنرهای رزمی کاملا عادیه.بنده در کلیپ استاد ندیدم که ایشون به چه شکل مبارزه میکنند؟ به هرحال تمام اساتید هنرهای رزمی از دوران مبارزه خود یک فیلمی دارند که برای معرفی خودشون از اون استفاده میکنند.خیلی از افراد در هنرهای رزمی هستند که حرکات رزمی رو خوب اجرا میکنند ولی توان استفاده از آن را در درگیری واقعی ندارند.و این برای بنده سوال است که ایا استاد شما در مبارزه واقعی که بعنوان مسابقات برگزار میشود توانسته است که این حرکات را به شکل عملی بر روی حریف اجرا کند؟آیا فیلم مبارزه هست؟ در مورد بخش پایانی حرفاتون باید بگم:هر کسی که میگویید سبک من فلان برتری را دارد باید برای اثبات حرف خود ،هنر خود را به دیگر سبکها نشان دهد.احترام قائل شدن با عدم توان مبارزه فرق دارد. اساتید مختلف هنرهای رزمی ، همیشه برای معرفی هنر خود اقدام به اثبات آن میکردند.حال اگر سبک سمبیکالاه دارای برتری نسبت به سبکهای دیگر است ، لطفا دلیل آن را بگید.لطفا از لحاظ مختلف بگین.هم از لحاظ قدرت،هم شدت،هم سرعت،ونوع تمرینات و سیستم تمرینی که در هر جلسه انجام میشه. با تشکر منتظر جوابتون هستم. ARIGATO 
پاسخ:
باسلام خدمت شما دوست عزیز بهتر برای آشنایی بیشتر با سمبکالاه به نزدیکترین کلاس شهرتون مراجع کنید چون از نزدیک با یک استاد سمبکالاه صحبت کنید بهتر میباشد
با سلام و عرض ادب.آیا سبک سمبکالاه تا حالا توانسته است با سبکهای دیگر هنرهای رزمی مبارزه کند؟اگه جواب مثبته لطفا فیلمشو بزارین.البته با سبکهایی مثل کیوکوشین و موی تای. اگه جواب منفیه پس دیگه همه ی حرفایی که بالا زدی دروغه!!!!!!!!!البته با عرض معذرت. چون باید تفاوت تمرینات سمبیکالاه در مواجهه با سبکهای دیگه ایی که در سالن تمرین میکنن مشخص بشه.در ضمن از دیدگاه علم تمرین ورزش کردن در هوای باز در همه فصول سال مناسب نیست.بد نیست در این مورد هم کمی تحقیق کنین.ARIGATO یعنی متشکرم.
پاسخ:
با سلام خدمت شما در مورد فصول سال که فرموده بودید کاملاً درست میباشد و در بعضی از فصلها تمرین کردن در بیرون باعث بیماری میگردد مخصوصاً پاییز ساعت نیز در تمریین کردن نقش بسزایی دارند الخصوص تمرینات اول صبح و عصر که هماهنگی عصب و ازله و جود دارد و تمریین کردن باعث شادبی و فراگیری بهتر میگرددو.........در مورد مبارزه که فرموده بودید مبارزه ای که بصورت رسمی برگزار گردد انجام نگرفته که فیلمی از آن وجود داشته باشد یا شاید من اطلاع نداشته باشم ولی بنیان گذار این سبک استاد میریوسفی که عکسها و فیلمهاش وجود دارد و ایشون خوشبختانه در قید حیات هستند یک کلیپ رزمی داره که از تمام فنون رزمی را اجراع میکند فکر کنم از کاراته هم اجرا میکنه این ورزش از مبارزه و تمرین هراسی نداشته و ندارد و لی داری قوانین و ادابی برای این ورزش و هنر قاعل شده است امید وارم مطلب را رسونده باشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی